読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

あるく1/24

Dear Mr. Brown,

We had been hoping that, during this economically difficult period, we could keep all of our employees, whether full- or part-time, with the company. Unfortunately, this is not the case.

It is with regret therefore, that we must inform you that we will be unable to utilize your services after May 1, 2009. We have been pleased with the qualities you have exhibited, and will be sorry to lose you as a helpful part-time worker at our company.

Please accept our best wishes for the future.

Maria Castronovo
Personnel Manager
Longway International Service, Inc.

 

with regret(遺憾ながら)

 

前略 ブラウンさま

当社は、このような厳しい経済情勢の中で、① 全従業員の雇用を守れることを望んできました。正規雇用の従業員・非常勤従業員の別を問わず、そう考えていました。しかし残念なことに、現実にはそうはいかないのです。

そこで遺憾ながら、② 貴殿にお知らせしなければなりません。当社は貴殿との雇用契約を2009年5月1日以降は継続できないこととなります。貴殿がこれまで発揮してくださった 能力には満足しており、③ 残念な思いで貴殿をお見送りしなければなりません。当社の有能な非常勤従業員のおひとりだったのですから。

今後のご活躍をお祈り申し上げます。

マリア・カストロノーボ
人事部長
ロングウエー国際サービス社